Monday, July 1, 2013

Fun Monday: Dorothy vs Alice

Today is Lazy Fun Monday!
 
This comic with Dorothy and Alice commiserating about their lives not only gave me a good laugh, but it got me to thinking. The authors really put their characters through the ringer! When making comparisons between the two, I noticed sort of a formulaic similarity.
 
  
 
 
 
They're both being chased by a wicked persona. They both meet strange, but interesting characters. Both meet talking animals and go on an adventure. Bizarre things happen to them. You're never really certain if they're dreaming or if these things are really happening. They both escape and finally get to go home. Check it out...
 
Dorothy:
 
Wicked Witch after her
Munchkins
Talking Lion
Talking Tin Man
Talking Scarecrow
Flying Monkeys
Horse of a different color
Had apples thrown at her by a tree
Oz the Great scared the crap out of her
She killed 2 witches
 
Alice:
 
Wicked Queen of Hearts after her
Smoking, Singing Caterpillar (a,e,i,o,uuuu!)
Cheshire Cat
Tweedle Dee and Tweedle Dum
Card Soldiers
Talking Rabbit
Mad Hatter
Shrunk, then grew out of proportion
Fell down a rabbit hole
Almost drowned in her own tears
 
 
 
I was just thinking that maybe the stuff I think up isn't so off-the-wall after all.  
 
 
What do you think?
 
Who saw the weirdest shtuff, Dorothy or Alice?
 
Do you use formulas in your writing?
 
 
 

35 comments:

  1. Definitely Alice. I talk to scarecrows all the time. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL, don't tell anyone, but I talk to my barrel cactus. His name is Joe aka Cactus Joe.

      Delete
  2. I hadn't thought about this, but you're right. These stories do have similarities but are so different. I guess that says how good they are.

    ReplyDelete
    Replies
    1. And it reminds me that I need to actively think about creating conflict! And yes, they are so good!

      Delete
  3. Strange stuff makes for an interesting story. Just listen to the news.

    Hugs and chocolate,
    Shelly

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know, LOL! Lots of strange stuff can be found on the news!

      Delete
  4. Alice. Actually, Carroll, since he was on drugs when he wrote that story.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, he was totally trippin', Alex!

      Delete
  5. I had never thought that way. There are similarities between the 2 books.

    ReplyDelete
  6. Alice. Or maybe I've read/seen Dorothy's story so many times it doesn't feel strange any more.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alice seems to be the consensus. LOL, how funny that the Wizard of Oz sort of seems normal in comparison!

      Delete
  7. I think Alice did with the stuff she consumed. :D

    That cartoon is great.

    ReplyDelete
  8. You got to love that it didn't matter if it was a trip high in the sky or a ridiculous fall down, down, down a stupid long hole...both went through some weird crap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's right - one was sky-bound and the other underground! Some pretty weird stuff, for sure.

      Delete
  9. I have to go with Alice. Love this cartoon. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's official - everyone agrees that it's Alice who saw the weirdest stuff :D

      Delete
  10. Like LD, maybe it's because I've seen The Wizard of Oz many more times than Alice in Wonderland, but I'm going with Alice.

    ReplyDelete
  11. That's crazy cool! Never thought of them together like that. My vote still goes to Alice though.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HaHa! They're even sort of dressed alike, aren't they?

      Delete
  12. Alice. That book always scared the daylights out of me.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That's funny, because when I was a kid, The Wizard of Oz kind of scared me, LOL!

      Delete
  13. Ha! You know when you lay it out that way, that is a lot of messed up stuff. Maybe sometimes it does work when you go way over the top! And Alice had it the worst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL, it's kind of funny when you write it all down and realize how messed up it really is!

      Delete
  14. These writers might have been documenting their own personal LSD trips. No other explanation works.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL, I know Carroll was on drugs, but you do have to wonder about Baum, too!

      Delete
  15. Maria's comment was hilarious. Alice by far. Dorothy got to meet some awesome people despite her trials. Alice was just physically (threat of head chop, all those potions...)and emotionally tortured for the most part. That pic was made so hilarious by the quote. Without it would just be a nice picture of Alice and Dorothy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. LOL, the caption said it all, didn't it?

      Delete
  16. Definitely Alice had the weirder story. I mean, smoking Caterpillar. That's next to weird in the dictionary. She must have won that game.

    ReplyDelete
    Replies
    1. That smoking caterpillar was pretty off the wall, LOL!

      Delete
  17. I'd say Alice's story is a bit more trippy, and Dorothy is more dream-like. Interesting comparison. (:

    ReplyDelete
  18. I can definitely see the similarities between the stories. Now I wonder if the Queen of Hearts is really quite so wicked (thinking of WICKED).

    ReplyDelete

Yay! You left a comment! I love comments.